Porträtt Sara

2012-08-24 @ 14:20:00

Fotografering 21 augusti 2012
Modell: Sara Nissas
 
 
 
'
Kommentarer
Postat av: Eline

sv: Tack så mycket! Och jag var i Brasilien i tre månader :)

2012-08-24 @ 17:55:43
URL: http://elinenorin.blogg.se
Postat av: Perssonbella-fotoblogg

Hej, förlåt för super sent svar!
Ja makrofilter/närbildsfilter fungerar säkert bra, och man sparar pengar.
Okej 550D tror är en mycket prisvärd kamera! :)
Vad ska du fotografera 50mm med? Porträtt?
Kostar inte ett teleobjektiv skjortan?
.
Vilket objektiv man ska använda beror från person till person(anser jag), vad man har för specifika föremål att fotografera osv. Jag har ett zoomobjektiv på 18-200mm, och kan varmt rekommendera det! Det innebär att jag kan komma ganska nära, samtidigt som jag kan zooma in och fota på avstånd. Jag tycker det är prisvärt, med tanke på tele. Du har säkert ett zoomobjektiv, men jag tycker det fungerar bra.
Kit-objektivet sitter aldrig längre på kameran. Undantag om jag fotar med olika filter. Jag tycker kit-objektivet inte är bra ;)
.
Själv drömmer jag om ett 80mm. Vill få mer skärpedjup OCH kunna utnyttja porträtt bilder lite mer. Jag har inte bestämt mig än om jag ska satsa på kamerahuset som jag vill köpa eller köpa 80mm objektivet först..Det är svårt när man pluggar och det kostar pengar...
Lycka till med dina inköp :)

Ps. Det ser ut som du fotar med ett porträtt objektiv. Gör du det & vilket använder du?

2012-08-28 @ 14:22:12
URL: http://perssonbella.blogg.se
Postat av: Alice

Vilka fina bilder! Och jättefin blogg! Kram!

2012-10-07 @ 13:18:18
URL: http://alicelarsdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0